10 مهارت ضروری بازاریابی برای فریلنسرها
مدیریت - بازاریابی- گردشگری- توسعه شهری
سید سجاد اسبقی- کارشناسی ارشد MBA دانشگاه تبریز
درباره وبلاگ


سیدسجاداسبقی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی(گرایش بازاریابی بین الملل) سلام بر دوستان عزیز این وبلاگ با هدف تبادل اطلاعات در زمینه مدیریت - بازاریابی - گردشگری در خدمت کلیه دوستان خواهد بود.کاش می دانستید که زندگی با همه وسعت خویش محفل ساکت غم خوردن نیست حاصلش تن به قضا دادن و پژمردن نیست زندگی خوردن و خوابیدن نیست زندگی حس جاری شدن است زندگی کوشش و راهی شدن است امیدوارم از راهنمائی دوستانی که دستی به قلم دارند بی نصیب نمونم. نیستم محتاج نگاهی که بلغزد بر من خودم هستم و تنهایی و یک حس غریب که به صد عشق و هوس می ارزد.... .هر کس به چیزی تبدیل می شود که بدان عشق می ورزد.اگر سنگی را دوست داشته باشد سنگ می شود اگر هدفی را دوست بدارد ،به آن هدف تبدیل می شوداگر به فردی عشق ورزد آن فرد می شود اگر به خدا عشق بورزد خدایی می شود وحال انتخاب با ماست .
آخرین مطالب
نويسندگان

به عنوان یک فریلنسر یا کسی که می خواهد در آینده به این روش کار کند موفقیت شما به فروش سرویس هایتان بستگی دارد. اگر شما بازاریاب یا یک شرکت تبلیغاتی برای معرفی خود ندارید می بایست خودتان برای خودتان بازاریابی کنید.

با یادگرفتن، تمرکز و تمرین این 10 مهارت، شما می توانید خود را به درستی معرفی کنید و سفارش کار دریافت کنید.

اجازه دهید متذکر شوم وقتی می گویم بازاریابی، منظورم آن افرادی نیستند که خود را با زور تحمیل می کند یا اسپم میفرستند. بهترین راه برای بازاریابی، راه طبیعی، حرفه ای و صادقانه است. نشان دهید که حرفه ای هستید. با روی خوش برخورد کنید. راه هایی پیدا کنید تا مردم از خدمات شما مطلع شوند و اجازه دهید استعداد شما همه کار را انجام دهد.

اینها مهارت های ضروری بازاریابی برای فریلنسرها هستند:

۱. وبلاگ. وبلاگ نسل جدید رزومه است. اگر وبلاگ ندارید یاد بگیرید یک وبلاگ ایجاد کنید. درباره سیاست یا حیوانات خانگی خود در آن ننویسید. کاری کنید وبلاگ شما حرفه ای بنظر برسد. درباره چیزهایی بنویسید که در نظر مشتریان احتمالی خوب جلوه کند و سرویس های خود را پیشنهاد دهید (البته به همراه اطلاعات تماس تان). اگر شما طراح هستید مطمئن شوید طراحی وبلاگ تمیز و خلاق باشد. اگر عکاس هستید عکسهایتان باید بیننده را میخکوب کند. اگر نویسنده هستید فقط از بهترین نوشته های خود در وبلاگ تان استفاده کنید. در تمام زمینه ها از یک قالب ساده و تمیز استفاده کنید و قبل از انتشار مطلب مطمئن شوید جمله بندی ها درست است و غلط املایی ندارید. اگر در مدیریت وبلاگ مهارت ندارید سعی کنید ابتدا یاد بگیرید و سپس آن را پیاده سازی کنید. به وبلاگ های حرفه ای بیشتر سر بزنید و ایده بگیرید.

۲. همکاری. یکی از روش های بازاریابی، همکاری با دیگران است. بجای اینکه فقط برای خود کار کنید، استعداد خود را برای انجام پروژه های دیگران بکار برید. اگر نویسنده هستید همکاری خود را در وبلاگ های دیگران اعلام کنید. در وبلاگ های دیگران پست مهمان بنویسید. از این طریق به مخاطب بیشتری دست پیدا می کنید و رابطه حرفه ای خود را با بلاگرهای دیگر توسعه می دهید. همین کار را می توانید با هر سرویس دیگری که ارائه می کنید انجام دهید. خدمات خود را رایگان یا با تخفیف ویژه ارائه کنید تا رابطه کاری خود را توسعه دهید و به مخاطب بیشتری دست پیدا کنید.

۳. حضور. مطمئن شوید در اکثر سایت های فریلنسینگ یا حداقل در آنهایی که سرویس شما را هدف قرار داده اند حضور دارید. شما نمی توانید در آنجا بصورت کامل خود را معرفی کنید، بنابراین با چند کلمه تمایز خود را با سایرین بیان کنید و درصورت امکان به وبلاگ خود لینک کنید.

۴. بیزینس کارت. سراغ طرح های رنگ و رو رفته یا طرح های شلوغ نروید. سعی کنید ساده و حرفه ای باشد. هر چقدر اطلاعات کمتر باشد بهتر است. تمام چیزهایی که در روی کارت نیاز دارید اسم شما، سرویس شما و ایمیلتان است. می توانید شعار و لوگوی خود را نیز به آن اضافه کنید.

۵. مهارت در ایمیل. این یک روش مناسب برای گرفتن سفارش است و با ترکیب موارد بالا بخصوص وبلاگ می توانید خود را بهتر معرفی کنید. برای یک نفر ایمیل ارسال کنید تا ببینید به سرویس شما علاقمند هست یا خیر. یک متن کوتاه درباره خود و سرویس تان آماده کنید و به همراه یک پیشنهاد ارسال کنید. اگر به شما جواب داده شود خیلی خوب است، ولی اگر جواب داده نشد می توانید پیگیری کنید یا یک نفر دیگر را انتخاب کنید. حواستان باشد اصرار نکنید و رفتار کاملا حرفه ای داشته باشید. یک یا دو لینک برای نمایش نمونه کارهایتان قرار دهید. مردم وقت زیادی برای خواندن ایمیل ندارند پس خیلی کوتاه بنویسید. در عین حال دوستانه و حرفه ای باشید و پیشنهادی ارسال کنید که نتوانند رد کنند.

۶. ملاقات حضوری. این جایی است که اکثر افراد با آن مشکل دارند. یا خیلی خجالتی هستند یا بیش از حد زیاده روی می کنند. شما باید راهی پیدا کنید که حد وسط را رعایت کنید. اگر به سمینار یا جای مشابهی می روید بر ترس خود غلبه کنید و تصمیم بگیرید با 20 فرد جدید، صحبت کنید. هرگاه به نفر پنجم یا دهم که رسیدید، اعتماد به نفس شما بیشتر خواهد شد. اگر بصورت طبیعی نمی توانید بحث را باز کنید از قبل یک نوشته کوتاه برای خود آماده کنید. سعی کنید بصورت طبیعی رفتار کنید. آماده باشید تا بتوانید هر لحظه خود را تغییر دهید. نوشته کوتاه در حقیقت نکات کلیدی است که می خواهید درباره آن صحبت کنید. بصورت معمول شما می خواهید خود را معرفی کنید. از فرد مقابل بخواهید خود را به شما معرفی کند. به کاری که انجام می دهید اشاره کنید و بخواهید که با هم کار کنید و اگر شانسی برای همکاری وجود داشت هماهنگی از طریق پیگیری های بعدی (تلفن، ایمیل، جلسه) انجام شود. مدل های بسیار متفاوتی برای این موضوع وجود دارد ولی مثال بالا معمول ترین روش بود.

۷. سایت های اجتماعی. اگر شما در مهارت خاصی بصورت فریلنسر کار می کنید، فروم ها و شبکه های اجتماعی که افراد با مهارت شما در آنها با هم در ارتباط هستند را پیدا کنید. ممکن است در فیس بوک باشد یا لینکداین یا در وبلاگ ها یا فروم های معروف، اطلاعات و تجربیات خود را بدون بزرگ نمایی با آنها درمیان بگذارید. دوستانه رفتار کنید و به دیگران کمک کنید. ممکن است دوستانی پیدا کنید که در طولانی مدت به نفع کسب و کار شما خواهند بود.

۸. ارائه. این می تواند بصورت حضوری یا در ایمیل، شبکه های اجتماعی، تلفنی و ... باشد. شما می بایست بتوانید طوری خود را پرزنت کنید که متناسب با خواسته کارفرما باشد. برای این کار نیاز به تمرین دارید و نیاز به مهارت های زیادی دارد که در این پست جا نمی شود، ولی در کل منظور این است که متوجه شوید مشتری احتمالی چه چیزی نیاز دارد و می خواهد و نشان دهید چطور شما بهترین راه حل برای رسیدن به آن خواسته یا نیاز هستید. دلیل اینکه چرا شما بهترین هستید می تواند چند تا از این موارد باشد: قیمت، کیفیت، سرویس اختصاصی، تجربه، سرعت عمل در انجام کار، قابل اطمینان بودن و غیره. در چند جمله کوتاه مشتریان احتمالی را درک کنید و چیزی را ارائه کنید که دنبالش هستند، در غیر این صورت آنها را برای همیشه از دست می دهید.

۹. بستن. بعد از اینکه ارائه خود را انجام دادید، شاید با یک جمله ساده "درصورت تمایل با من تماس بگیرید" مطلب را ببندید. ممکن است مردم نسبت به این جمله روی خوش نشان دهند ولی به ندرت شما قراردادی را انجام می دهید. بنابراین نیاز به روش بهتری برای بستن دارید که منجر به فروش شود. دوباره بگویم، نیاز نیست که مشتری را تحت فشار قرار دهید، فقط یاد بگیرید که پیشنهاد دهید (یک دلیل مناسب برای اقدام) و از مشتری بخواهید اقدام کند. این اقدام می تواند خرید سرویس شما، یک بار امتحان کردن سرویس شما، یا انجام یک پروژه کوچک با شما، یا یک قرار ملاقات برای بحث های بیشتر باشد. هر چیزی که هست اجازه ندهید زمان زیادی از آن بگذرد. برای مثال "چطور است من طراحی را انجام دهم و تا چهارشنبه برای شما ارسال کنم؟" یا "اجازه دهید امتحان کنیم، من تا دو روز دیگر مقاله ای برای شما ارسال می کنم و اگر هم قبول نشد مشکلی نیست".  

۱۰. محصول. نیاز نیست که تاکید کنم، بهترین تبلیغات برای شما خود محصول تان است. اگر کار شما مثل جنس بنجل باشد، مردم از شما استفاده نخواهند کرد و علاوه بر آن اعتبار خود را نیز از دست می دهید. ولی اگر کاری که انجام می دهید مثال زدنی باشد مرتب سفارش می گیرید و حتی از آن بهتر، توسط مشتریان خود به افراد دیگر معرفی می شوید. "نه تنها قیمت مناسب بود بلکه او کار بسیار زیبایی در ارتباط با آن لوگو تحویل داد". مطمئن شوید علاوه بر کار خوب در هر پروژه، کار را بدون خطا و در زمان تعیین شده تحویل دهید. با کارفرما بصورت مستمر در ارتباط باشید تا با یک پیگیری حرفه ای، کارفرما از زمان شروع تا زمان تحویل پروژه از شما راضی باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها